Wednesday, May 27, 2009

Cinta Thriller 1





“Fulamak..lawa gila awek tu,” kata-kata Razif sedikit menganggu konsentrasiku yang ketika itu sedang memandu kereta Honda city kepunyaan papaku .


”Awek mana lak ni..kau ni gatal betul la.Semua awek kau nak pandang ek,ko ingat sikit...si Nadia tu kau nak buang kat mana??” aku mendengus.Menyampah betul aku dengan perangai miang Razif yang tidak pernah surut semenjak sekolah lagi. Awek keliling pinggang.Huh,muka tak ada la hensem sangat,aku lagi hensem..ngeh ngeh. Tapi bab mengayat pompuan memang pakar. Aku ni dengan perempuan aku segan sikit.Kononnya nak jadi lelaki melayu terakhir la tu..hehe..


”Woi Hariz! Kau dengar tak aku cakap ni!” Sergahan Razif membuatkan jantung aku berdegup kencang. Dengan serta merta aku memberhentikan kereta di bahu jalan. Nasib baik tiada kenderaan di belakang keretaku.Kalau tidak confirm kena maki.Kurang asam punya bangla,suka hati jer sergah aku.


”Woi,kau ni kalau tak sergah aku camtu tak boleh ke hah!”Bentakku membalas tengkingan Razif. Aku mengurut dadaku yang bagaikan mahu pecah.


”Wo..wo relax ar brother.Gua gurau je..soryyy,” Kata Razif sambil menepuk bahuku. Aku hanya mendengus.


”Hurmm kau cakap apa tadi?” Tanyaku kasar. Razif memerhatikan keadaan sekeliling dengan penuh hati-hati sebelum menuturkan kata-kata padahal tidak ada siapa yang akan mendengar perbualan kami kerana hanya kami berdua di dalam kereta itu .Mungkin kerana sudah terbiasa ,Razif akan berkelakuan begitu apabila ingin berbicara perkara yang rahsia atau sulit.Perlahan-lahan dia mendekatkan bibirnya ke telingaku.


”Kita nak pau rumah siapa malam nih,kau ada idea?” Razif berkata dengan nada berbisik.


”Aku dah buat survey semalam,aku dapat tahu ada satu rumah banglo 2 tingkat kat hujung kampung sebelah. Ada 2 beranak je yang tinggal kat situ.Seorang tu janda dan anak perempuan dia.Janda tu kaya wo...Situ polis jarang ronda.Memang sangat strategik.Konperm kita untung besar malam ni.Hahaha..”Aku tergelak besar.Razif turut tergelak dan seketika kemudian aku tersenyum puas.Segala strategi untuk memecah masuk rumah mangsaku yang seterusnya telah siap dirancang seminggu sebelum itu.Kelihatan Razif mengangguk beberapi kali sebagai tanda benar-benra bersetuju .


”Wahh bos memang bijak! Cayalah bos.Gua tabik!” Kata Razif sambil tersengeh bagaikan kerang busuk.


”Banyak la kau punya tabik . Aku nak malam ni kau siapkan barang-barang keperluan kita dan pastikan semuanya lengkap. Satu lagi kau survey dulu keadaan kat sana,selamat ke tak . Kul 1 pagi sharp aku datang!” Tegasku.


”Baik bos!!” Kata Razif dengan suaranya yang cukup lantang mengalahkan komando kadet polis.kuang..kuang


_______________________________________________


Jam sudah menunjukkan angka 1 pagi . Malam itu suasana begitu dingin.Aku mendongak melihat ke dada langit .Hitam kelam menandakan sebentar lagi hujan lebat akan melanda kawasan perkampungan yang agak terpencil ini . Tidak jauh dari situ kelihatan sebuah rumah banglo mewah 2 tingkap yang tersergam indah di atas bukit yang tidak berapa tinggi itu . Aku tersenyum puas kerana malam ini aku pasti akan mendapat habuan yang mungkin lebih lumayan berbanding biasa . Sebelum ini aku dengan Razif telah berjaya merompak puluhan buah rumah yang terdiri daripada rumah kampung biasa hinggalah ke rumah orang berada termasuk rumah menteri tanpa dapat dikesan oleh pihak berkuasa semenjak 5 tahun lalu. Taktik kami begitu profesional kerana kami mempelajari taktik licik ini dengan seorang perompak terhandal di New York City semasa kami menuntut di salah sebuah universiti di sana .Kami pernah membunuh dan mencederakan beberapa orang mangsa namun kami berjaya mengaburkan mata pihak berkuasa dengan menggunakan teknik yang kami pelajari tersebut untuk menghabuskan bukti.Setakat ini belum pernah ada sesiapa yang mampu melawan.Sekiranya melawan sudah pastinya nyawa mereka menjadi taruhan.

Triittt..Triiitt

Bunyi deringan telefon bimbitku membantutkan khayalanku.Aku terus mengangkat telefon.Sudah pastinya Razif yang menelefon.


”Hello,so how?” Tanyaku pantas.


“Semua beres bos. Aku sudah siap mematikan semua sistem keselamatan rumah ini dan juga merosakkan kamera litar tertutup. Aku tak rasa tuan rumah ada di rumah sekarang kerana lampu semua tertutup,” terang Razif panjang lebar.


” Kau sure tak ada orang?” Aku tidak puas hati dengan jawapan Razif kerana khuatir Razif terlepas pandang sekali lagi seperti yang berlaku sebelum ini yang membuatkan mereka hampir-hampir ditembak oleh tuan rumah .


”Yes,I’m really sure . So?”


“Okay,we move now!”


“Okay !” Semangat Razif menyatakan persetujuannya.Aku tergelak besar bagaikan meraikan sebuah kemenangan yang abadi. Kemudian,aku lantas mematikan enjin kereta dan perlahan-lahan menyusup masuk ke arah belukar yang menjadi jalan pintas ke rumah banglo mewah tersebut . Aku mengenakan pakaian kulit serba hitam dan topeng bagi menutup identitiku.

Kini aku sudah berada di luar pagar rumah tersebut.Aku mencari-cari kelibat Razif namun tidak kelihatan .Aku mendengus . Aku pun satu boleh pula terlupa menanyakan kedudukan Razif ketika ini . Aku terus meraba telefon bimbitku di dalam poket seluarku untuk menelefon Razif. Tiba-tiba aku merasakan satu sentuhan kasar di bahu kananku.Aku menarik nafas dalam-dalam.Aku sudah bersedia menghadapi apa sahaja kemungkinan.Aku terus mengemaskan genggaman penumbuk tanganku. Seketika kemudian aku berpusing ingin menumbuk perut empunya diri. Belum sempat aku menumbuk , gerangan di belakangku lebih pantas mengelak.

”Hariz,aku la..,” Razif bersuara separuh berbisik. Aku mendengus geram.Buat suspen jer la mamat bangla nih.


”Hish kau nih kalau tak buat aku terkejut tak boleh ke??”Marahku dalam nada berbisik.


”Sory..lekas bos. Kita dah tak banyak masa lagi ni,” Razif cuba mengalih marahku.Aku hanya mengangguk.


”Ok,jom kita bergerak sekarang!” Arahku .Razif menyerahkan sepucuk pistol revolver kepadaku dan aku lantas menyisipnya di dalam poket jaketku . Sebelum itu aku memakai sarung tangan getah agar tiada kesan cap jari pada pistol tersebut. Seketika kemudian kami memanjat tembok besi yang tinggi mencecah 3 meter yang melingkari banglo mewah tersebut . Kami berjingjit-jingkit memasuki pintu belakang rumah tersebut yang begitu mudah kami buka dengan hanya menggunakan dawai besi tanpa mengeluarkan sebarang bunyi.Sesekali aku melihat belakangku bagi memastikan keadaan kami benar-benar selamat .

Kami menyusuri ruang tamu banglo tersebut dengan berhati-hati .Kami hanya berbekalkan lampu suluh bagi menjelaskan penglihatan di dalam suasana yang samar-samar . Namun,walaupun dalam keadaan malap sebegitu kami masih dapat memerhatikan ruang legar banglo tersebut yang sangat luas dan dipenuhi perabot-perabot mewah . Keadaannya juga terjaga rapi dan sangat bersih. Sudah pastinya rumah ini sentiasa dijaga oleh tuan rumah . Tanpa membuang masa aku dan Razif terus mendaki anak tangga untuk menuju ke tingkat atas rumah tersebut. Kelihatan lebih kurang 6 buah bilik di situ. Salah satu bilik di situ agak besar berbanding bilik lain dan lebih banyak hiasan luaran di dinding bersebelahan dengannya.Aku pasti ini adalah bilik utama rumah ini.Aku sudah berkira-kira keuntunganku kerana aku pasti bilik itu menyimpan pelbagai ’harta karun’ yang mampu membuatkan aku lebih mewah selepas ini .Aku ketawa sekadar dalam hati . Aku terus menuju ke bilik utama tersebut .Razif hanya mengekori dari belakang sambil memerhatikan keadaan sekeliling . Dia hanya mengikut isyarat tangan yang aku berikan memandangkan baginya aku adalah ketua dulu,kini dan selamanya .He..

Ternyata tekaanku tepat .Taktala memasuki bilik tersebut aku merasakan bagaikan aku berada di dalam peti emas yang sangat besar kerana bilik itu memancarkan kilauan yang sangat menakjubkan. Segala perabot termasuk tilam dihiasi dengan sulaman emas dan juga berlian..Kelihatan sebuah almari besar yang juga bercorak bunga emas terletak di sebelah bilik air .Aku pasti di dalamnya penuh dengan khazanah yang lebih berharga daripada nyawaku sendiri.

Sebaik sahaja membuka almari tersebut ,aku dan Razif tersentak apabila lampu bilik tersebut tiba-tiba terbuka . Kami berpaling ke arah pintu utama serentak . Perasaan cemas mula menguasai kami.Kelihatan seorang gadis tinggi lampai berdiri di muka pintu . Wajahnya kelihatan dalam ketakutan namun keayuannya jelas terserlah walaupun berkeadaan begitu. Dia hanya mengenakan baju tidur labuh yang tidaklah berapa seksi bagiku ..Rambutnya hitam berkilat dan panjang sehingga melepasi bahu . Dia hanya memandang kami tanpa mengeluarkan suara . Bibirnya bergerak-gerak ingin mengatakan sesuatu.


”Aaa..auaaau!” Dia menyergah kami dengan perkataan yang langsung kami tidak faham.


”Razif,siapa perempuan nih! Kau cakap tadi rumah ini tak ada orang!” Marahku pada Razif.Razif kelihatan bingung dan menggaru kepalanya yang tidak gatal.


”Hariz,aku betul-betul dah konperm tadi memang tak ada sape-sape pun tadi!Aku tak tau camna pompuan boleh ada kat sini,” Razif seolah-olah tidak mahu mengaku salah.


”So,who’s this girl,hantu???” Kataku sinis.Darahku mula membuak-buak panas .Aku terus meluru ke arah gadis yang berdiri tegak tanpa mahu berganjak dari tadi. Aku harus menangkap dan menahan dia sebelum dia lari memberitahu sesiapa. Gadis itu cuba lari apabila aku mendekatinya namun ternyata kudratnya lemah jika dibandingkan dengan aku,seorang lelaki yang lebih gagah perkasa . Aku terus menangkapnya dari belakang.Dia cuba meronta namun aku cepat-cepat menarik kedua-dua tangannya ke belakang dan mengambil seutas tali panjang dari bajuku lalu mengikat pergelangan tangannya erat. Kemudian aku menariknya masuk ke dalam bilik utama tadi dan menolakknya ke atas katil empuk bertilamkan tilam emas. Gadis itu mula menangis namun tangisan itu sedikitpun tidak mencairkan hati lelakiku .


”Hariz,kau cuba cek rumah ini sekali lagi. Pastikan tak ada orang lain lagi!Kalau ada kau tangkap diorang dan bawa mereka ke sini!” Tegasku.Bahang kemarahanku semakin membara. Perkara yang aku paling benci dalam hidup aku ialah apabila ada sesiapa yang cuba menganggau kerjaku yang telah aku aturkan setelah sekian lama. Aku tidak akan teragak-agak membunuh mangsa jika perlu.Aku memandang tajam ke arah gadis tadi. Gadis itu semakin takut melihat wajah bengisku . Dahinya berkerut menahan ketakutan yang teramat sangat .


”Hei perempuan! Kau siapa??” Soalku kasar langsung tidak mahu berlembut dengannya.


”Aaaaa..aaaa.aa.a.aaa,” jawabnya. Aku mengerutkan dahi tidak mengerti pertuturannya.


”Woi,kau tak reti cakap bahasa melayu ke hah??!!Aaaa..aa..apa tu??” Suaraku kian meninggi. Gadis itu perlahan-lahan mengundurkan diri ke belakang sedikit demi sedikit. Air matanya kian deras mengalir di pipi gebunya . Kainnya terselak hingga ke pangkal peha menampaknya kulitnya yang putih melepak.Bajunya sedikit terlondeh mungkin kerana aku tertarik bajunya semasa menangkapnya tadi .Dia cuba menarik kainnya nya ke bawah dengan sebelah kaki agar dapat menutup kawasan yang terdedah namun tidak berjaya .Aku memerhatikan susuk tubuh gadis itu pula.Cantik! Aku menelan air liur, Nafsu berahiku tiba-tiba memuncak . Aku cuba menahan namun aku gagal.

Tanpa berfikir panjang aku membuka sedikit topengku dan terus menerpa ke arah gadis itu dan memeluknya erat .Dia menjerit dan meronta minta dilepaskan namun ternyata kudrat lelaki jauh mengatasi kudrat seorang gadis. Aku menarik kasar baju tidur yang dipakainya sehingga dadanya terdedah luas sehingga menampakkan anggota tubuhnya yang tidak sepatutnya . Aku terus mencium bibirnya yang munggil kemudian pipinya sehingga ke seluruh tubuhnya dan adegan seterusnya berlangsung tanpa aku sedari pengakhirannya .Gadis itu tidak mampu melawan kerana tangannya tidak bisa bergerak dek ikatan di pergelangan tangannya dan aku pula terus meratah tubuhnya tanpa belas kasihan.Tanpa kurancang gadis yang tidak bersalah itu menjadi mangsa nafsuku malam itu . Aku menghenyaknya bagaikan bianatang buas yang melahap mangsanya . Jeritan gadis itu aku tidak endahkan.Yang aku tahu ,aku mahu memuaskan nafsuku yang sedang menggila ini sehingga ke kemucak.


”Hariz,wat are you doing???!!” Segahan Razif bagaikan halilintar yang menyedarkan aku supaya kembali ke alam nyata . Aku memerhatikan gadis tadi . Dia sedang meraung kesakitan.Tubuhnya terdedah tanpa memakai seurat benangpun . Aku meraup mukaku beberapa kali seoalah-olah baru tersedar dari mimpi .

”Hariz,aku tak sangka kau buat benda nih! Kau ingat! Kta datang sini bukan nak rogol anak orang!!” Razif membentak keras.Ternyata dia begitu terkejut dengan tindakan gilaku ini.Aku cepat-cepat mencapai pakaianku dan mengenakan semula pada tubuhku. Aku menarik selimut merah jambu yang sudah tersedia di atas katil tersebut dan menutup tubuh gadis itu .


”Sory Razif,aku betul-betul tak tahan,” kataku perlahan.


”Shut up!!Cepat !Settlekan kerja kita sekarang juga,dah tak ada masa ni!!” Razif mengarah.Aku hanya mengikut katanya seolah-olah kini Razif yang menjadi ketua Namun,sesungguhnya fikiranku kini begitu bercelaru . Aku tidak mampu berfikir panjang lagi.Jauh di sudut hatiku aku begitu menyesal melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap gadis ’innocent’ itu . Aku melihat Razif tergesa-gesa mengisi semua khazanah di dalam almari itu ke dalam karung yang menjadi ’peti wang’ kami semasa merompak.Kemudian aku memandang ke arah gadis tadi yang masih menangis teresak-esak dan adakalanya mengerang kesakitan.Hatiku tiba-tiba menjadi sayu .Entah mengapa hati lelaki bisa cair dengan semua ini.Aku cuba mendekati gadis itu namun tidak berkesempatan kerana Razif terlebih dahulu menarikku keluar dari rumah itu setelah kerja kami selesai. Inilah pertama kali aku berasa begitu tidak keruan . Aku benar-benar berasa bersalah sedangkan selama aku merompak rumah orang,mencederakan dan membunuh mangsaku tiada pula aku berasa bersalah seperti ini...


  • NEXT EPISODE..(just click)>>
  • 1 comment:

    Kata-kata anda amat bermakna..=)